ΑΠΟ ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΣΕ ΨΗΦΙΣΜΑ

Τέσσερις μέρες μετά τη συντριβή του σκάφους της Germanwings οι διαδηλωτές της CCHR ζητούν απάντηση: Ο πιλότος που αυτοκτόνησε ήταν υπό την επήρεια ψυχοτρόπων φαρμάκων;
Μετά την τραγωδία της Germanwings, η CCHR της Γερμανίας δραστηριοποιήθηκε προκειμένου να αλλάξει η πολιτική σχετικά με την αεροπλοΐα και θεώρησε υπόλογους τους ψυχιάτρους.

Στις 24 Μαρτίου του 2015 ο συγκυβερνήτης της πτήσης 9525 της Germanwings, που ταξίδευε από τη Βαρκελώνη στο Ντίσελντορφ, εκ προθέσεως προκάλεσε συντριβή του αεροσκάφους στις Γαλλικές Άλπεις, σκοτώνοντας και τους 150 επιβάτες. Ο Andreas Lubitz βρισκόταν υπό την επήρεια αντικαταθλιπτικών και του ισχυρού ηρεμιστικού Lorazepam, όταν κλείδωσε τον κυβερνήτη έξω από το πιλοτήριο και πήρε τον έλεγχο του αεροπλάνου.

Οι έρευνες γρήγορα αποκάλυψαν ότι ο Lubitz είχε ένα μακρύ ιστορικό τάσεων αυτοκτονίας και κατάθλιψης, πράγμα που είχε αποκρύψει από τον εργοδότη του. Η εκπαίδευσή του ως πιλότος το 2008 διακόπηκε λόγω «σοβαρού καταθλιπτικού επεισοδίου», αλλά ο ψυχίατρός του του έδωσε άδεια να συνεχίσει. Τα αρχεία δείχνουν ότι αφού έγινε πιλότος επισκέφτηκε 41 διαφορετικούς γιατρούς γιατί ήταν βέβαιος ότι τυφλωνόταν και συνέχισε να λαμβάνει θεραπεία για κατάθλιψη, διαταραχή άγχους και κρίσεις πανικού. Πριν από τη συντριβή, ο Lubitz είχε επισκεφτεί κάποιον ψυχίατρο για να λάβει αγωγή στο Νοσοκομείο του Πανεπιστημίου του Ντίσελντορφ και κηρύχθηκε ακατάλληλος για δουλειά.

Τίποτα όμως απ’ αυτά δεν ήταν γενικά γνωστό στις μέρες που ακολούθησαν τη συντριβή και, ενώ η χώρα ήταν συγκλονισμένη με την τραγωδία και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης έκαναν κάθε λογής εικασίες για τα κίνητρα του συγκυβερνήτη, η CCHR της Γερμανίας δεν έχασε χρόνο και απαιτούσε να δημοσιοποιηθεί η πραγματική αιτία: ο Lubitz πρέπει να ήταν θύμα πανίσχυρων ψυχοτρόπων φαρμάκων που έχουν ως καταγεγραμμένη παρενέργεια τις «τάσεις αυτοκτονίας».

Τέσσερις μόλις ημέρες μετά τη συντριβή, η CCHR της Γερμανίας και η CCHR της Αυστρίας οργάνωσαν μια πορεία διαμαρτυρίας στο Συνέδριο της Ευρωπαϊκής Ψυχιατρικής Ένωσης στη Βιέννη της Αυστρίας. Στην πορεία συμμετείχαν πάνω από 400 ακτιβιστές που ακολουθούσαν ένα μαύρο αυτοκίνητο το οποίο μετέφερε ένα φέρετρο και το μήνυμα: «Στη μνήμη των θυμάτων της ψυχιατρικής». Μοίρασαν ένα φυλλάδιο με τίτλο «Πτήση Αυτοκτονίας Μετά από Ψυχοφάρμακα», το οποίο περιέγραφε λεπτομερώς τους κινδύνους των ψυχοφαρμάκων και απαιτούσε από τον Γερμανό ψυχίατρο Wolfgang Gaebel, πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Ψυχιατρικής Ένωσης και επικεφαλής του συγκεκριμένου ψυχιατρικού νοσοκομείου στο Ντίσελντορφ όπου ο Lubitz δέχτηκε αγωγή, να απαντήσει στην εξής ερώτηση: ήταν ο Lubitz υπό την επήρεια των ψυχοφαρμάκων τη στιγμή της συντριβής;

Στο Συνέδριο της Ευρωπαϊκής Ψυχιατρικής Ένωσης η CCHR άνοιξε μια περιοδεύουσα έκθεση Ψυχιατρική: Μια Βιομηχανία Θανάτου, που ήταν ανοιχτή για το κοινό επί 10 ημέρες και η οποία αποκάλυπτε τα σοκαριστικά δεδομένα σχετικά με τους κινδύνους των ψυχοφαρμάκων.

Ο ακτιβιστής της CCHR και πιλότος Roland Priester προειδοποίησε την Ένωση Γερμανών Πιλότων, την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία για τις Έρευνες Αεροπορικών Ατυχημάτων και τον Πρόεδρο της Ομοσπονδιακής Γερμανικής Αεροπλοΐας για τις επικίνδυνες παρενέργειες των ψυχοφαρμάκων, συμπεριλαμβανομένης της αυτοκτονίας.

Αμέσως μετά η CCHR της Γερμανίας υπέβαλε μήνυση στον εισαγγελέα και στο Γραφείο Υγείας και Ανθρωπίνων Υπηρεσιών του Ντίσελντορφ κατά των ψυχιάτρων που έκαναν θεραπεία στον Lubitz, ζητώντας να ανακληθούν οι άδειές τους.

Πριν από τη συντριβή, ο Lubitz είχε επισκεφτεί κάποιον ψυχίατρο για να λάβει αγωγή στο Νοσοκομείο του Πανεπιστημίου του Ντίσελντορφ και κηρύχθηκε ακατάλληλος για δουλειά.

Η ομάδα στη συνέχεια συνέταξε και έστειλε μια αναλυτική αναφορά σε περισσότερους από 980 νομοθέτες για να υποστηρίξει την απαίτηση για νομοθετικές ενέργειες για την προστασία της δημόσιας συγκοινωνίας από τους κινδύνους της ψυχιατρικής και τον εκσυγχρονισμό του ποινικού δικαίου, ώστε οι ψυχίατροι να είναι υπόλογοι για αμελή συμπεριφορά που οδηγεί στον θάνατο.

Αυτές οι γρήγορες και συντονισμένες ενέργειες της CCHR της Γερμανίας είχαν ως αποτέλεσμα την ψήφιση μιας τροποποίησης του Νόμου για τη Γερμανική Πολιτική Αεροπορία τον Ιούνιο του 2016. Απαγορεύει στους πιλότους που δουλεύουν στις γερμανικές αεροπορικές εταιρείες να κατευθύνουν ή να λειτουργούν ένα αεροσκάφος υπό την επήρεια ψυχοτρόπων φαρμάκων ή αλκοόλ. Οι υπηρεσίες επίβλεψης της αεροπορίας πρέπει επίσης να εξετάζουν αυστηρά και περιοδικά τους πιλότους για τέτοιες ουσίες, ώστε να διασφαλιστεί η ασφάλεια των μετακινήσεων. Ο νόμος απαιτεί επίσης τη διατήρηση μιας ηλεκτρονικής ιατρικής βάσης δεδομένων για να αξιολογείται η υγεία των Γερμανών πιλότων.


ΔΩΣΤΕ ΤΕΛΟΣ ΣΤΙΣ ΚΑΤΑΧΡΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ

Ως ένας μη κερδοσκοπικός Οργανισμός περιφρούρησης της ψυχικής υγείας, η CCHR βασίζεται στις συνδρομές και τις δωρεές προκειμένου να διεκπεραιώσει την αποστολή της να εξαλείψει τις παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων από την ψυχιατρική και να αποκαταστήσει την ηθική στο πεδίο της ψυχικής υγείας. Για να γίνετε μέρος του μεγαλύτερου κινήματος στον κόσμο το οποίο εργάζεται για την αλλαγή στο πεδίο της ψυχικής υγείας, γίνετε μέλος της ομάδας που έχει συμβάλει στη θέσπιση περισσοτέρων από 180 νόμων οι οποίοι προστατεύουν τους πολίτες από τις βίαιες πρακτικές των ψυχιάτρων.

DOWNLOADS