Κεφάλαιο 9: Μάρκετινγκ στις Μάζες

ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΤΟ ΠΕΡΙΜΕΝΕ ΚΑΝΕΙΣ

Αν ξέρετε τι είναι αυτό που ψάχνετε, θα βρείτε κρυφές διαφημιστικές καμπάνιες φαρμάκων σχεδόν παντού.

Αρκετές απ’ αυτές προέρχονται από ψυχιατρικές ομάδες που χρηματοδοτούν οι φαρμακοβιομηχανίες, προσποιούμενες ότι είναι ομάδες που παρέχουν συμπόνια και υποστήριξη σε ασθενείς.

Απ’ όλα τα προγράμματα, ένα από τα πιο επιτυχημένα είναι οι καμπάνιες των «καλοπροαίρετων» προληπτικών ελέγχων. Χρησιμοποιούν γενικά ερωτηματολόγια ψυχιατρικού προληπτικού ελέγχου για να κάνουν διάγνωση σε συνηθισμένες καταστάσεις της ζωής όπως λύπη, ανησυχία και περιστασιακή μοναξιά.

Προγράμματα, όπως το TeenScreen, στοχεύουν σε εφήβους για δήθεν πρόληψη αυτοκτονιών. Αλλά οι στατιστικές δείχνουν ότι δεν υπάρχει καμία επιδημία αυτοκτονιών στους εφήβους. Αντιθέτως, την τελευταία 10ετία, το ποσοστό αυτοκτονιών εφήβων μειώθηκε κατά 25%.

Συγκεκριµένα, η ουσία είναι πως οι συμμετέχοντες έτειναν πιο πολύ στην αυτοκτονία ως λύση αφού συμμετείχαν στο πρόγραμμα, παρά πριν.

Τώρα, οι καμπάνιες ελέγχου περιορίζονται σε όσους θέλουν να συμμετάσχουν.

Τι θα συμβεί όμως αν αυτοί οι έλεγχοι δεν είναι εθελοντικοί;

DOWNLOADS